Inicien una recollida de signatures per recuperar els metges que fan falta a l'àrea bàsica de salut d'Agramunt

societat
Inicien una recollida de signatures per recuperar els metges que fan falta a l'àrea bàsica de salut d'Agramunt

Els alcaldes i alcaldesses dels divuit pobles que formen part de l'Àrea Bàsica de Salut d'Agramunt, que inclou cinc municipis des de Plans de Sió a Preixens, han elaborat un manifest conjunt per reclamar la dotació de personal necessari per poder oferir un servei de qualitat. 

Una representació de nou alcaldes i alcaldesses han explicat aquest matí als mitjans el seu desacord per les mancances de personal que el departament ha anat aplicant sense tenir en compte les necessitats reals del servei. Aquest matí han llegit un manifest per reclamar la dotació de personal i per demanar al Departament que resolgui de manera urgent la manca de metges de família. 

L'Àrea bàsica de salut d'Agramunt dona cobertura a una població aproximada d'uns 7.000 habitants de forma directa, i de forma indirecta a una gran quantitat d'usuaris més de poblacions veïnes atrets pel servei sanitari exemplar que s'hi duia a terme.  A l'ABS d'Agramunt li corresponen cinc metges i mig, i des de fa més d'un any, només disposa de tres metges a jornada sencera i un metge amb reducció de jornada. Aquesta mancança de personal ha fet que es deixés de prestar el servei presencial de metge en tots els pobles excepte Agramunt, tal i com indica l'alcaldessa d'Agramunt, Sílvia Fernández: "Hem arribat a la greu situació de quedar-nos algun dia sense metge d'atenció continuada per poder atendre les urgències. La mancança de personal també ha provocat que es deixés de prestar el servei presencial de metge en tots els nuclis de població excepte Agramunt".

Amb l'actuació conjunta d'avui s'ha reclamat una vegada més recuperar els sanitaris per poder continuar oferint un servei de qualitat i amb aquesta acció també s'ha volgut informar als veïns i veïnes dels pobles de la situació actual i de la iniciativa promoguda pels alcaldes.  També s'ha agraït volem la feina, la dedicació i l'esforç dels professionals de l'ABS d'Agramunt per superar les mancances de personal i seguir oferint el millor servei possible als nostres pobles. 

Per acabar, els alcaldes i alcaldesses han instat als seus veïns i veïnes a sumar-se a una recollida de signatures per poder-les fer arribar al Departament de Salut. La recollida de signatures es farà a tots els municipis fins al 31 de març.


Foto: Lectura conjunta del manifest que han fet avui els alcaldes i alcaldesses de l'ABS d'Agramunt.